
RESPONSE TO APPOINTMENT OF INDEPENDENT THIRD PARTY AT YUUZOO 
 
Note: This article is lengthy as it is intended to refute everything that YuuZoo has said about 
what I have written and to highlight what I think the independent third party to be appointed 
at YuuZoo needs to look into. Due to its length, I have decided to just publish on my website. 
Readers are welcome to circulate it. 
 
I have been a keen observer of corporate governance in Singapore and internationally for 
almost twenty years but I have never seen a company quite like YuuZoo Corporation 
(YuuZoo). 
 
After I published two commentaries in the Business Times raising questions about its 
corporate governance, disclosures and accounting, YuuZoo responded with three 
announcements on the Singapore Exchange (SGX). In its third response, it said my articles 
contain “erroneous statements and poses misleading questions”.   
 
I had originally intended to publish only one commentary on YuuZoo. In the end, I struggled 
to fit what I wanted to say into two commentaries. I was going to stop at two. However, I 
wrote the third commentary after the company issued responses and the executive chairman 
made statements in its AGM that contradicted its announcements and annual reports. Now I 
have to write a fourth because of the company’s continuing assertions that I have made 
inaccurate or misleading statements, including when it announced that it was appointing an 
independent third party to investigate claims and statements made by me and other Business 
Times articles and allegations by the former financial controller.  
 
Let me summarise what I have raised in my three commentaries and why my comments and 
questions are neither inaccurate or misleading. 
 
References: YuuZoo Corporation – a governance nightmare, Business Times, July 5, 
2017; YuuZoo riddled with contradictions, Business Times, July 11, 2017 
 
1. In my first commentary, I mentioned that there have been at least 15 departures of 

directors and key officers, including 5 CFOs and 2 audit committee chairmen at the time 
of the publication of the article. I also mentioned that the company had advertised for yet 
another CFO and that another independent director was on the way out. Both have now 
gone. 
 
In its second response, YuuZoo said that the reasons for the numerous departures had 
been disclosed and that they generally had to do with staff and directors not meeting 
targets and KPIs.  
 
This is what the company said in its second response: “The Board of YuuZoo has not 
been satisfied with the performance of the Company since the listing. Each key office 
holder is given exact targets and KPI’s. The Board believes it is in the best interest of the 
shareholders to terminate any staff who do not perform his or her duties to the highest 
standard, or fails to deliver what has been agreed on. While some resignations have been 
for genuine reasons, YuuZoo has in some cases for compassionate reasons asked staff to 
resign rather than to officially terminate them. The Company aims to continue with its 
policy of terminating and staff who after warnings and sufficient time to improve their 



performance still do not meet the standards set by the Company or do not deliver the 
agreed targets. This policy also includes directors of the Board.” 
 
In my third commentary, I asked if the KPIs also applies to the executive chairman, and 
whether the company is saying that some of the directors who had left, including 
independent directors, were asked to resign. I also pointed out the under Bermuda (and 
Singapore) company law, directors of public companies cannot be forced to resign – they 
can only be removed by shareholders. 
 
I also mentioned in my third commentary that the executive chairman had said at the 
AGM that the latest independent director to leave, James Strabo, was “not contributing”. 
 
Nothing about what I said – about the number of departures, about whether the KPIs also 
applies to the executive chairman, about directors being able to be only removed by 
shareholders, and about the executive chairman saying that the independent director is not 
contributing  – is inaccurate or misleading. 
 

2. I mentioned the first AC chair  left just a little over 3 months while the second left after 
less than 6. The first AC chair was appointed on Aug 29, 2014 and resigned on Dec 3, 
2014, and the second AC chair was appointed on Dec 3, 2014 and retired at the first 
AGM on on May 29, 2015. 

 
This is neither inaccurate nor misleading. 
 

3. I said that after the second AC chair left, the company did not announce the appointment 
of any AC chair until Mar 24, 2017 when the newest ID was appointed as AC chair. 
These can be readily validated from the annual reports and the announcements of 
reconstitution of board committees. 

 
This is neither inaccurate nor misleading. 
 

4. I said that the company had BDO LLP as its external auditor at the time of listing and that 
it issued a clean opinion for its FY2014 financial statements and then decided not to seek 
reappointment at its first post-listing AGM. The replacement auditor, Moore Stephens 
LLP, issued a disclaimer of opinion for the FY2015 financial statements and did not seek 
reappointment.  Its latest auditor RT LLP has issued an unmodified opinion with two 
emphasis-of-matter items and will be seeking re-appointment. 

 
This is neither inaccurate nor misleading. 
 

5. I said that the first compliance adviser, Macquarie Capital, was appointed for a two-year 
term and was replaced well before its two year-term ended, when RHT Capital was 
appointed as a new compliance adviser on Oct 23, 2015. The special general meeting to 
approve the RTO was scheduled for July 23, 2014. The date of appointment of the initial 
directors and key officers was Aug 29, 2014 and the company commenced trading on Sep 
16, 2014. Whatever date is used, Macquarie was replaced well before 2 years. 

 
In its second announcement, the company said that SGX directed the company to appoint 
Macquarie as compliance adviser, Macquarie was replaced because they wanted to charge 
a US$1 million fee for 2 years, and Macquarie admitted that they were not up to the job. 



 
In my third commentary, I asked why the fee was not agreed before Macquarie was 
confirmed as compliance adviser and why SGX directed the company to appoint a 
compliance adviser that was not up to the job. 
 
This is neither inaccurate nor misleading. 
 

6. I said that the company bundled the announcement of the cessation of the company 
secretary, the appointment of the new company secretary and the appointment of the new 
share transfer agent into one “general” announcement and that this, in my view, is 
contrary to rule 704(7) of the SGX Rulebook. The company did bundle the 
announcements. Company secretaries I spoke to agree that that announcements and 
cessations of company secretaries should be separate announcements under 
“appointment” or “cessation” and it is common practice to issue separate announcements. 

 
This is neither inaccurate nor misleading. 
 

7. I said that the company stated in its RTO circular that it will endeavor to appoint an 
internal auditor and has not done it since, even though it repeatedly says that it will do in 
its annual report. I also said that the annual reports say that the AC reviews the 
effectiveness of the internal audit function when none exists. These are factual statements 
based on the RTO circular and the annual reports. 

 
This is neither inaccurate nor misleading. 
 

8. In its second response, the company said that no internal auditor was appointed because 
it is the AC’s responsibility to recommend one and the AC did not do so. In my third 
commentary, I retorted that this may because two AC chairs left very quickly and the 
company did not appoint an AC chair for nearly two years. I also said that the failure of 
the AC to recommend an internal auditor cannot be used as an excuse especially when 
the company said it would do so in its RTO circular.  

 
This is neither inaccurate nor misleading. 
 

9. I said that the company had never held its AGM on time. Its first AGM was held on May 
29, 2015,  its second AGM on May 27, 2016 and its third AGM on July 7, 2017. Its AGM 
is due on April 30 each year. 

 
This is neither inaccurate nor misleading. 

 
10. I said that the company had issued responses to at least 8 queries and several other 

clarifications, that it has at least 2 trade-with-caution warnings on its stock, and that it 
received a letter in June 2015 from SGX about a positive research report and a reprimand 
on this same matter in July 2016. All these can be easily verified through the 
announcements on SGX. 

 
This is neither inaccurate nor misleading. 
 

11. I said that the company, the executive chairman and several others have a lawsuit filed 
against them in the US District Court of NY with allegations of federal securities fraud, 



common law fraud, negligent misrepresentation and breach of contract. I also said that no 
announcement had been made even though SGX Rulebook requires disclosure of 
“significant litigation”. The case is Hecklerco LLC et al v. Wells Fargo Advisors, LLC et 
al. I have obtained a copy of the 52-page court document filed on July 22, 2015. 

 
This is neither inaccurate nor misleading. 
 

12. In its second response, the company said that the board discussed the lawsuit in July 
2015 and decided that there was no need to disclose. It then informed SGX in December 
2016. It also said there is no truth to the allegations that it would have failed to list on 
NASDAQ because of accounting irregularities. 

 
In my first commentary, I made it clear that accounting irregularies were allegation made 
in the lawsuit – I did not say that it was a fact. In my third commentary, I explained that 
“significant litigation” requires immediate disclosure under the SGX rulebook. Whether 
the claims have merit have yet to be determined, and there is the possibility of punitive 
damages if the court finds in favour of the plaintiffs. I also said it’s puzzling that the 
company took 18 months to inform SGX (lawsuit was filed in July 2015 and SGX was 
informed in December 2016 according to the company), and asked why SGX did not 
direct the company to disclose immediately when it was informed. The SGX rules are 
clear – disclosure is required to avoid establishment of a false market and if the 
information is likely to materially affect the price or value of a company’s securities. It 
states that “significant litigation” should be disclosed. It only exempts disclosure if it’s 
against the law to disclose, or if the information is confidential, or a reasonable person 
would not expect the information to be disclosed, or it has to do with an incomplete 
proposal, etc. There is also the general dictum that when in doubt, disclose.  
 
This is neither inaccurate nor misleading. 

 
I am really troubled by the company’s assertion that it told SGX about the litigation and 
SGX did not direct it to disclose immediately. If this is true, SGX has set a bad precedent 
for other companies, who can now use YuuZoo to justify non-disclosure of litigation and 
possibly other price-sensitive information.  

 
References: YuuZoo: more troubling issues, Business Times, July 6, 2017; YuuZoo 
riddled with contradictions, Business Times, July 11, 2017  
 
13. In my second commentary, I discussed the company’s $2.9 million investment in 

Infocomm Asia Holdings (IAH), a company which is loss-making, had net tangible 
liabilities and owed YuuZoo about $6.5 million. YuuZoo impaired the investment and 
receivables for IAH to the tune of about $7.5 million in its latest AR. These are all based 
on the company’s announcements and AR. 

 
This is neither inaccurate nor misleading. 
 
Surely, it is fair question to ask when a company makes an investment in a financially 
troubled company which owes it money in February 2015, and write off the investment 
and receivables in 2016. 
 
Note that the company did not address this issue at all in any of its 3 responses. 



14. I mentioned that the company in its announcement of Feb 16, 2015, said that the group 
was valued at $680 million when it had about 680 million shares and the share price then 
was about 36 cents. The market value would be about $244.8 million, not $680 million.  

 
My statement is not inaccurate or misleading. In fact, it is the company’s statement that is 
misleading. 
 

15. I said that the company announced its US$50-US$150 million investment into Relativity 
Holdings and that the deal was cancelled after the company had said it had closed it. I 
also quoted from the company’s announcement claiming that some market observers had 
compared the deal with the Time Warner-AT&T deal that was worth US$85 billion and 
that the company implied that the comparison did not do its deal justice. 
 
Here are excerpts from the company’s announcement on Oct 31, 2016: 
 
"This transaction has a tremendous fit where 1 plus 1 does truly equal 10," said Thomas 
Zilliacus, Executive Chairman of YuuZoo. … Some market observers have already 
compared the Relativity – YuuZoo deal to the recently announced acquisition of 
TimeWarner by AT&T….While the comparison between the two transactions is accurate, 
the YuuZoo – Relativity deal targets and reaches a much bigger global audience that 
includes the main focus of AT&T, i.e. USA and Latin America, but also Asia, Africa and 
Europe. YuuZoo with its partners and franchisees today covers 69 countries with more than 
4.3 billion consumers. AT&T focuses on the US and Latin America, a market with some 
940 million consumers.” 

 
I really did google to find which market observers have actually compared the two deals. 
I found none. I only thing I found was a report in the Hollywood Reporter which said 
this: “In announcing that Singapore web giant YuuZoo has bought a 33 percent stake in 
Relativity Media, a bizarrely worded press release proclaimed: ‘Some market observers 
have already compared the Relativity-YuuZoo deal to the recently announced acquisition 
of Time Warner by AT&T. Well, not quite.” 
 
I said that questions should be asked as to why the deal was cancelled and the 
recoverability of the amount. 
 
My statements are not inaccurate or misleading. The independent third party undertaking 
the review should ascertain which market observers the company was referring to.  
 
In the company’s third response, it said there was no need to ask why the deal was 
cancelled because it was already disclosed. The company had only said that the 
conditions were not met – and after it had said the deal was closed. Surely shareholders 
should be given more information after the YuuZoo had made such a song and dance 
about the deal and got shareholders all excited. 
 
It now said that deal was cancelled because Relativity had misrepresented its business. 
The independent third party should confirm that this is the reason for the deal 
cancellation.  
 
 



16. I mentioned that YuuZoo had disclosed in November 2014 about a deal with Etisalat 
Nigeria. At that time, there was no mention of any franchisee being involved. In January 
2016, it announced a “rationalisation transaction agreement” with Mark Cramer-Roberts 
(MCR) to buy over Etisalat rights for US$1.96 million from YuuZoo UK Social Solutions 
(YuuZoo UK), controlled by MCR. I asked if the Etisalat Nigeria deal first announced by 
the company in November 2014 was the same deal as the one announced in January 
2016, and if so, why the November 2014 did not mention YuuZoo UK. 

 
I also mentioned that YuuZoo UK had £1 paid-up capital, had net tangible liabilities of 
about £180,000 and zero revenues based on the latest financial statements. I also 
mentioned that MCR had petitioned for bankruptcy in Australia in 2005. 
 
All these are factual information. There is nothing inaccurate or misleading. 
 
In its third response, the company said that I should know that YuuZoo operates through 
a network of franchisees, essentially implying that I and shareholders should know that 
there was a franchisee involved when it announced the deal in November 2014. As I 
mentioned in my third commentary, the company does not own the franchisees, and 
certainly does not own YuuZoo UK, so it should not have portrayed this as a deal 
between the company and Etisalat Nigeria without mentioning YuuZoo UK. The 
company has subsidiaries, including YuuZoo Nigeria, so it is possible that the deal was 
through a subsidiary. 
 
Note that YuuZoo did not answer why the company paid US$1.96 million and then 
impaired the entire net book value in its latest financial statements. 
 
The company “corrected” my second commentary by saying that Etisalat Nigeria is not 
YuuZoo’s “partner”. By this time, I am starting to think that YuuZoo does not know what 
it has announced. As I mentioned in my third commentary, in its November 2014 
announcement on its deal with Etisalat Nigeria, YuuZoo mentioned “partner” or 
“partnership” at least 6 times. Rather than my statement being inaccurate or misleading, 
the question ought to be whether YuuZoo’s November 2014 announcement is inaccurate 
or misleading in repeatedly referring to “partner” or “partnership”. The independent third 
party should review this. 
 
The company’s third response then took issue with my statement that Etisalat Nigeria has 
a US$1.2 billion bond default and that this was not announced. It advised that if I had 
considered the parent’s financials, I would have noted that the parent would have easily 
dealt with the bond default of its subsidiary.  
 
When you throw a boomerang, you need to watch that it does not come back and hit you 
on the head. As I mentioned in my third commentary, I had done my research and found 
that the parent had not guaranteed the debts of Etisalat Nigeria. So it is the company that 
had not done its research. Certainly, my statement about the bond default and non-
dlsclosure is neither inaccurate nor misleading. 
 
The company then asked about the relevance of mentioning that MCR was a bankrupt in 
Australia in 2005 when YuuZoo was only formed in 2008. It is relevant because MCR 
was not only involved in the Etisalat deal and paid US$1.96 million that was then 
impaired; he is disclosed as a director of YuuZoo Nigeria in the company’s latest annual 



report; he returned franchisees worth some S$15 million in 2015 which were offset 
against receivables owing and did not make any repayments in 2014 for those receivables 
and the remaining amount owing was written off; and he is one of the defendants named 
in the US lawsuit. 
 
Perhaps the company can enlighten me as to which part of what I said is inaccurate or 
misleading? 
 
As I mentioned in my third commentary, at the AGM, the executive chairman said that 
MCR is not a director of YuuZoo Nigeria, a subsidiary of the company, even though the 
annual report said so in at least two places. The independent third party should confirm 
whether the annual report or the executive chairman’s statement at the AGM is correct. 
They cannot both be correct. The regulators should hold the company or executive 
chairman accountable, depending on which is incorrect. 
 

17. In my second commentary, I mentioned that the company announced in 2016 a franchise 
agreement with Media Rock in Mexico, which it called a leading Mexican digital 
entertainment agency, and in 2017, a deal with Telkonex, which it called a emerging telco 
player in Congo. 

 
I said that I searched the internet and could not find anything at all about Media Rock, 
and for Telkonex, I found an Indian company with no proper business email address, no 
information about its business, and which last filed financial statements and held its AGM 
more than 7 years ago. 
 
Is it not reasonable to expect a “leading digital entertainment agency” and an “emerging 
telco player” to have information online and to expect franchisees to have some sort of 
track record in order to recognise revenues from sales to them? 
 
How is what I said inaccurate or misleading? 
 
Note that the company did not address the lack of information about the above 
franchisees at all. Hopefully, the auditors have looked into the franchisees when 
conducting its audit. Certainly, the independent third party should do so. 
 

18. The company’s third response took issue with my statement in my second commentary 
that the company had three sources of revenues: e-commerce revenue, franchises revenue 
and celebrity branded networks revenue. It says the claim is incorrect.  

 
Note 2.11 in the 2016 annual report mentions these three sources of revenues under 
revenue recognition. So how is the claim incorrect? 
 
It then makes truly the most bewildering statement by saying this: “A simple look at 
YuuZoo’s website or mobile app reveals tens of thousands of items for sale in YuuZoo’s 
many ecommerce stores.” 
 
As I suggested in my third response, admitted sarcastically, perhaps it should list all these 
products in the notes to the financial statements in future. However, I doubt Amazon’s 
financial statements will show Katy Perry’s latest CD in its financial statements as a 
source of revenue. 



 
19. In my second commentary, I had said that YuuZoo “recognises the entire amount of cash 

collected from the end-user as revenue because it said that its platform is unique, that it 
has created an ecosystem without which the transaction would not have been possible, 
and that it takes an element of credit risk for the fund transfer”. 

 
The company said that my claims are incorrect. It goes on to say that it this is the case, it 
would make no sense under FRS 18. As I said in my third commentary, that is taken from 
YuuZoo’s own notes to the financial statements and this is also mentioned in the 
emphasis-of-matter section of the auditor’s report. So is the annual report and the 
emphasis-of-matter paragraphs in the auditor’s report wrong? 
 
In another note to the financial statements, it does mention taking on “full financial risk”. 
So, does it take an element of credit risk or full financial risk? 
 
Surely my statements cannot be inaccurate or misleading if they are based on the 
company’s own financial statements and the auditor’s report? 
 
The independent third party should review whether the company’s annual report is 
correct, or which part is correct, or whether the company’s third response is correct. Note 
that the executive chairman at the AGM also claimed that the company takes on full 
financial risk. Certainly, they cannot all be correct. 
 
 

I have now gone through my three commentaries and have not been able to figure out which 
statements I have made are inaccurate or misleading. On the contrary, my third commentary 
and this article have raised further questions about the accuracy of the company’s disclosures 
and also highlighted questions raised that YuuZoo have not answered.  
 

It is important that the independent third party does a thorough review of all the facts, including 
what I have written in this article. The SGX needs to ensure that the review is robust it and other 
regulators must take enforcement actions where warranted. The credibility of our market is at 
stake.  
 
A/P Mak Yuen Teen 
July 21, 2017 

 
 
 

 
 

 
 
 

 


